Jul 3, 2013

Last few days....

God förmiddag
Det är redan onsdag men det känns som veckan precis startat :)
Förra veckan spenderade vi 3 dagar på Bråvalla Festival. Fantastiskt bra var det med ett par minus.....kön till förfriskningarna och det ostadiga vädret. Blev lite lagom lerigt till sista dagen om man säger så. Sjukt glad att man inte behövde sova i tält utan bara kunde åka hem när som helst och hur som helst. Det är redan inplanerat till nästa år :)
Avicii sista kvällen och mer eller mindre sista konserten var det verkligen sjuuukt mycket folk!

Good morning
It's already Wednesday but it feels like the week just started :)
Last week we spent 3 days at Bråvalla Festival. It was amazing except for a couple of minuses.....the long queue for refreshments and the unstable weather. Lets just say it was a little muddy on the last day of the festival. So glad we didn't have to stay in a tent but could just go home any time we wanted. It is already planned for next year :)
The last concert of the festival, Avicii, attracted soo many people. It almost felt unreal!





Hur kan man inte få en bra dag när man vaknar till de här mysiga ansiktena?
Själv slängde jag på mig lite kläder och plockade jordgubbar det första jag gjorde. Det ska bli gott med lite gubbar och ekologisk röd mjölk till.....längtar redan till lunch :)
Eller lunch och lunch, jag fastar idag men unnar mig lite grönsaksjuice och jordgubbar istället för varm mat. Vi äter ju normalt efter Leangains metod och fastar bort frukosten men efter förra semesterveckan har det blivit lite för mycket av det goda så den här veckan bestämde jag mig för att ta i med hårdhandskarna. Så nu kör jag även efter eat, stop, eat metoden. Fastar 2 hela dagar i veckan. Det har faktiskt redan gett resultat, 0.7 kg på 3 dagar.
Dessutom hade jag galet mycket energi den första fastedagen och städade hela hemmet från topp till tå....lite tröttare dagen efter.

How can you not have a good day when you wake up to these adorable faces?
As soon as I woke up, I threw on some clothes and picked fresh strawberries. It will be yummy with fresh berries with some organic milk..... already looking forward for lunch :)
Well, maybe not lunch, I am fasting today but will indulge with some vegetable juice and strawberries instead of normal hot food. We normally follow the Leangains method and skip breakfast but after last weeks indulgence I need to try a little bit harder :) So now I have decided to give the eat, stop, eat method a go. Fast for 2 days a week. It has already been successful, 0.7 kg in 3 days.
Also, I had an insane amount of energy the first day of fasting and cleaned the entire house from top to bottom.... a little more tired the next day though.




Gröna fingrar är något jag verkligen inte har så jag köper bara succulenter eftersom de är omöjliga att ta död på :) Min favoritblomma är Hortensia utan som helst motstånd och nu har jag t.o.m lärt mig sköta dem till min stora glädje. Den som vi har nu är så fin och de står sig ju så himla länge!!
Nu ska jag filura ut vad jag ska göra resten av dagen.

A green thumb is something I really do not have so I only buy succulents because they are impossible to kill :) My favorite flower is by far the Hydrangea, and now I have even learned how to take care of them. Yay! The one we have now is incredible and they will last such a long time too!
Now I just have to figure out what to do for the rest of the day.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...