Dec 27, 2010

By request.....

Flera har kommenterat och gillat våra "spik-skåp" och nu har en läsare önskat sig en beskrivning i hur man gör. Så absolut vill jag hjälpa till med det!
Den första bilden är originalet som jag hade som inspiration :)




Vi köpte vanliga ikea skåp som grund. I badrummet har vi högblanka dörrar och i vardagsrummet har vi vanliga vita dörrar eftersom vi redan hade de dörrarna på vinden. Båda typerna går utmärkt att arbeta med och ingen är svårare än den andra.

1. Jag började med att ta presentpapper som jag hade hemma och mätte ut höjden och bredden på dörren. Sen vek jag pappret vertikalt och ritade upp mitt mönster och klippte ut det.

2. Sen ritade jag ut de raka strecken som ramar in varje dörr med hjälp av en linjal. Jag ritade löst med en blyertspenna.

3. Sen la jag det utklippta mönstret på dörren och ritade runt.

4. Eftersom jag inte litar på mitt millimeter ögonmått så bestämde jag önskat mellanrum mellan spikarna och ritade ut varje punkt med hjälp av en linjal. Ja! det tar ett tag och jag tycker att man ska vara nogrann annars blir det ett fult resultat.

5. Eftersom jag saknar de rätta verktygen för möbeltapetsering så fick jag improvisera lite. Först tog jag en syl och hamrade till på den en gång vid varje punkt så det blir ett litet hål. Sen tog jag möbelspiken, satte den i hålet och hamrade ner den ordentligt.

Linjerna lät jag vara kvar för jag ritade så löst så de syns egentligen inte efter att man är klar. Allt som saknas är att hänga dörrarna på plats och njuta av det fina resultatet.





14 comments:

  1. Corinne from Toronto, CanadaDecember 31, 2010 at 6:31 AM

    L.U.R.V.E. It a statement piece and it looks fabulous. May I ask please, the ikea besta bench comes in with two doors. Did you buy another set to add on the third door? I can't wait to start this project. I've been needing a tv console and this is perfect and beautiful. I also noticed that you did your two side tables with the same treatment. Did you use ikea as well?

    ReplyDelete
  2. Hi Corinne!
    It's a fabulous project! Yes, I used a double and a single for the tv console and small Ikea cabinets for the others. Good luck!

    ReplyDelete
  3. I completely love this! You have done such a wonderful job here.

    ReplyDelete
  4. Tack så hemskt mycket!!! Väldigt hjälpsamt... nu får vi hoppas att det blir lika fint när jag sedan ska ge mig på det här i sommar =)

    ReplyDelete
  5. How much did it cost to do the bathroom vanity? Also, it looks like you did another unit in the bathroom for storage. You used a single Besta for the vanity and a double Best for extra storage. Is that correct?

    ReplyDelete
  6. Wow. I linked here from ikeahackers. This is fantastic!

    ReplyDelete
  7. I am new to your blog and love several of your designs, but I especially love this one! How can I get the directions/plans for this in English?

    ReplyDelete
  8. You can use the translate function on the blog or copy and paste into google translate :)

    ReplyDelete
  9. What a wonderful project! The outcome is gorgeous. I think all of the time that you put in to measuring out the spacing of the nails paid off.

    ReplyDelete
  10. For some reason the sidebar won't let me pull this up in English. I've been searching on Ikea for the besta bench, got tons of results, but none look like the one you've redone. Is there a way I can get English instructions?

    ReplyDelete
  11. Hi Christine! This is the post with the instructions (in Swedish) for the Ikea bench. Unfortunately I only have them in Swedish and the translation should work....if not, copy and paste the text into another translator. Hope this helps :)

    ReplyDelete
  12. hi there, this is my version of my nailhead cupboard!! Check it out!
    http://blog.sirenlondon.com/2012/02/diy-entry-way.html

    ReplyDelete
  13. What a very nice piece of furniture! This will go well when placed in the living room. The design is simple yet classy.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...