Aug 2, 2013

Road trip Ystad

Vi begav oss till Ystad i några dagar förra veckan!
Visst är det en härligt känsla att vara på väg någonstans man aldrig har varit på förut?
Vi tog oss till Åhus och jobbade oss sedan ner utmed kusten till Ystad där vi hade bokat ett rum på Saltsjöbaden. Finaste hotellet på väldigt länge! Rum med balkong med utsikt över havet. Frukosten var också faktiskt i världsklass!!
Superfint spa på hotellet med varm pool utomhus med fri utsikt över horisonten, varm- och kallbad inne, bastu och allt annat som hör till. Jag tog mig t.o.m ett dopp i havet!! Det händer endast 1 gång vart annat år så det är en bedrigt :) Vi tassade ner till stranden i bara morgonrocken på kvällen och gjorde det......jag tjöt som en stucken gris och väckte nog hela Skåneland men det var det värt.
Testade även några simtag i poolen för att dubbelkolla att jag fortfarande kan simma ;)

Lyckades även att köpa den godaste äppelmusten ever.....kom från ett mindre ställe och den smakade liksom mer vinteräpplen än de andra vi testat. Gott var det i allafall!

Hur som helst var resan super och snart bär det av igen.....den här gången till Öland (blivit lite av en årlig sak att göra) där man inte får missa Lammet och Grisen. Mums säger jag bara!
























No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...