Apr 20, 2013

Summer visiting guide - Norrköping!

I sommar tycker jag att ni ska besöka min nuvarande stad, Norrköping!
Tänkte att jag skulle sätta ihop den här listan med mina absolut bästa tips :)


1. Promenera och besök vårt unika industrilandskap!
Gamla industrier, restauranger, caféer och rinnande vattenfall. Det är såå fint!
Mer info hittar ni här....


2. Bagarstugan Brasserie & Bageri. Ta en lunch eller fikapaus och mumsa på världens bästa kardemummabullar i solen. Deras olivbröd tillhör också en av favoriterna!


3. Villa Fridhem. Otroligt vacker trädgård och utsikten över vattnet är bedårande. Testa gärna deras afternoon tea :)
Mer info hittar ni här....


4. Om ni ska bo över så rekommenderar jag verkligen The Lamp Hotel. Deras rum är to-die-for och middag i deras restaurang är ett måste! Även ett härligt ställe för en kvällsdrink :)



5. Nu till mitt stammishak, Enoteket! Har bara bra saker att säga om den här restaurangen. Maten är supergod till suveräna priser. Deras grillmeny i slutet på veckan erbjuder det bästa köttet jag någonsin ätit. Ett väldigt avslappnat ställe dit man kan komma precis som man vill. Trevlig personal och de gör även en grym fläder cocktail :)


6. Ett måste är även att besöka Göta kanal så klart. Det finns många slussar att välja på i området och alla har sina fördelar. Ni kan ju även ta en lite tur om ni vill på en av deras fina båtar :)


7. Ardor är nog vår lyxigaste restaurang. Den ligger i The lamp hotel som jag redan har pratat om. Vill ni slå på stor så rekommenderar jag verkligen deras 4 eller 7-rätters meny. Maten är verkligen oslagbar....men dyr.  Om man har en lite mindre plånbok så har de även nu lite billigare rätter som serveras ute i solen på deras bakgård. Också den maten är super plus att de även gör grymma drinkar :)


8. Sist men inte minst ett besök på Kolmårdens djurpark. Behöver kanske ingen beskrivning ;)
Härlig stor djurpark med många nyheter.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...