Dec 4, 2010

DIY Glittertavla!

Idag tänkte jag visa hur jag gör mina glittertavlor! Enklare kan det egentligen inte bli men beroende på
hur stor tavla du ska göra så kan det ta lite tid.
Tyvärr är de omöjliga att fotografera men de är superfina i verkligeheten och gnistrar väldigt vackert.



Så här såg min ut efter att jag var klar. Det är ca 6 lager med prickar i olika storlekar och färg
och så sista lagret med glitter.



Man börjar alltid med en ren duk. Lös som jag hade eller så köper du en färdig duk som inte behöver ramas.
Här har jag grundmålat duken med en vit färg som får bli bakgrundsfärgen.




Sen är det bara att "pricka" på. Jag använder mig av en svamp som jag tror är för schablonmålning
och till de mindre prickarna använder jag tops.





Det sista lagret är glitter lagret. Jag använder mig nästan alltid av silverglitter för
jag tycker att det ger finast lyster.
Jag brukar blanda ut glittret i någon form av media, tex gusso eller någon gelé liknande form.




Lycka till!

4 comments:

  1. Åh, va bra att du hade en guide för det här! Jag såg din tavla på StyleRoom för länge sedan när ni bodde i förra lägenheten och sparade bilden på den för jag bara ÄLSKADE den! När jag sedan hittade din sida igen med fler bra tips så blev jag påminnd om tavlan... Sån ska jag oxå göra i huset! Vill ha en riktigt stor i sovrummet utan ram =)

    ReplyDelete
  2. Hejsan! Vad använder du för färg samt kulör? Du skriver att du blandar ut silvret i gusso, vad är det? Tack för inspirationen! Fann din blogg idag och den är underbar. Keep up the good work!

    mvh/ E

    ReplyDelete
  3. Hej! Det är silver glitter (löst) som jag blandar med gesso. Gesso är som en mjölkvit gelé som blir genomskinlig när den torkar. Den finns i affärer som säljer hobby färger och penslar. Lycka till! /Tina

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...